|| Wow! Wah! Woi! ||


Wow!

Selepas solat maghrib senja tadi, aku menapakkan diri aku ke golf driving range di sri petaling seorang diri berbekalkan semangat "yeah bebeh yeah" yang ada, untuk terus mempraktikkan dan memperkuatkan lagi skill-skill permainan golf yang telah agak lama ditinggalkan setelah berjumpa dengan hobi baru iaitu cycling beberapa bulan yang lalu. Yang lama usah dikenang. ya itu bagi kenangan pahit. tetapi ini adalah penangan hebat.

Ketika aku sedang asyik mengswing batang golf 8 iron cap callaway pemberian ayahanda ku itu,aku telah berkenalan dengan sorang uncle ni..mr zaini. dia telah memberikan aku beberapa tips hebat dan mentouch-up back swing aku sebab beliau perasan back-swing aku terlalu laju. Tips beliau "ketika back swing jangan terlalu laju.ikut kiraan 1..2...then down swing..3! (ketika hit the ball).aku pun terus mempraktikkan ajaran beliau dan ternyata memang menjadi! bola naik dengan lebih cantik dan lebih jauh. kebiasaannya dengan 8 iron, bola boleh pergi antara 100m - 150m. Apapun terima kasih kepada Mr Zaini. Tips anda saya hargai. wow

Back swing "1"

Back swing "2"


Wah!

Akhirnya presiden syarikat amerika sdn bhd telah berjaya diputuskan dimana calon Barack Obama telah berjaya menjadi presiden amerika syarikat yang pertama dari kalangan orang kulit hitam afrika-amerika.Aku berasa agak teruja kerana akhirnya berlaku suatu perubahan ketara dalam penggantian/pemilihan presiden amerika syarikat baru, yang mana pada kebiasaannya dipelopori,dimonopoli dan dimenangi oleh calon dari parti republikan yang mungkin tidak diketahui ramai,dimana kebanyakan kalangan mereka dipengaruhi oleh anasir dan dakyah jahat orang yahudi.

Mudahan dengan kemenangan Barack Obama dari calon parti demokratik akan dapat mengubah dan mengkaji semula kebanyakan polisi negara tersebut terutamanya polisi luar, terhadap isu-isu ketenteraan yang telah banyak menyusahkan, memusnahkan dan menjahanamkan keamanan dan kestabilan negara-negara lain.


Pada masa yang sama kebanyakan rakyat Amerika mungkin sudah bosan dan jelik dengan dasar pemerintahan dan dasar luar negara mereka yang sedia ada ditambah pula dengan kegagalan kerajaan sebelum ini dalam menangani masalah ekonomi yang sungguh meruncing, dan mereka mahukan suatu perubahan.Ini dibuktikan apabila hampir kebanyakan rakyat Amerika yang layak untuk mengundi telah keluar untuk mengundi.

Dibawah adalah petikan dari laporan SETH BORENSTEIN, AP Science Writer Wed Nov 5 yang disiarkan di Yahoo! News.


"Voter turnout best in generations, maybe a century"

WASHINGTON – America voted in record numbers, standing in lines that snaked around blocks and in some places in pouring rain. Voters who queued up Tuesday and the millions who balloted early propelled 2008 to the highest turnout in generations, maybe a century.

Preliminary projections based on 83 percent of the country's precincts tallied, indicate that more than 131 million Americans will have voted this year, easily outdistancing 2004's 122.3 million, which had been the highest grand total of voters before.

What's most interesting about early results is not just how many people voted but the shifting demographic of American voters, said Stephen Ansolabehere, a political science professor at Harvard and MIT.

Experts pointed to a weak economy and a lively campaign that promised a history-making result for the high turnout.

Disebalik kejadian dan fenomena yang berlaku di sana, sebenarnya banyak yang boleh kita belajar dan kaji, yang mana harus kita percayai, ikuti dan undi. Haha Aku tidak bercakap soal politik sahaja tetapi secara amnya dan meliputi pelbagai aspek dan hal. Apapun bagi aku secara peribadi ini adalah kuasa Tuhan yang mana setiap kejadian itu ada hikmah dan sebab musababnya. Kita sebagai manusia haruslah redha, belajar dan berusaha untuk yang terbaik. Wah!


Woi!
Kejadian yang tidak disangka-sangka (walaupun sentiasa menjangkakannya) akhirnya berlaku. Ia berlaku kira-kira jam 5.15pagi. Masa itu aku tengah menonton perlawanan bola uefa Chelsea Vs Roma (haha yeahh Roma menang..with Totti,there's party :D) berseorangan di tingkat atas. Tiba-tiba aku terdengar bunyi pelik kat luar rumah. Walaupun sebelum ni dah bermacam-macam bunyi pelik aku dengar selama aku menjadi musang sepanjang musim cuti ni, tapi kali ini akhirnya aku 'berjaya' menangkap bunyi pelik tu.

Aku dengan perlahan-lahan bangun dari sofa,berjalan ke tingkap tepi dan menjenguk ke bawah. Berderau darah aku tak ingat punya.. kalau aku boleh tumbuk dinding rumah aku tu dan lompat ke bawah dah lama aku buat. Kelihatan BAIK PUNYA dua makhluk setan, seorang tengah standby dan lepak sambil hisap rokok atas motor, seorang lagi tengah mencangkung macam guna tandas cangkung, tengah mencungkil bonet kereta orang tua aku. Aku pun tanpa segan silu,panas hati tak payah cakap laa.WOIII!!! PUK*MAK KO!! kata-kataku yang memecah keheningan dan kesunyian sebentar.Setan-setan tu betul-betul cari pasal dan nak mati. Then aku terus capai dan tekan button emergency alarm (rumah aku pasang alarm system) dan berbunyilah alarm yang memekak kan telinga..(padahal nak alertkan bapak aku biar dia bangun tapi pelik tak keluar2 dari bilik tido dia haihh).

Aku masih tak puas hati jadi dengan segera aku turun ke bawah,mencapai batang golf dan membuka pintu rumah. Kononnya budget, sempat hentam laa setan-setan tu tapi memang tak sempat. Aku terpaksa akur dah memang itu karier mereka jadi memboloskan diri dengan cepat juga adalah salah satu core subjek yang mereka pelajari ketika mengambil kursus sijil menyamun dan mencuri.

Ketika kemudian bapak aku pun keluar.Dengan bersenjatakan pistol 9mm beliau terus menembak ke arah langit (seperti orang arab meraikan kemenangan selepas peperangan) sehingga terkena dan menghancurkan alarm rumah kerana membuat bising di pagi-pagi buta. Namun nasib baik itu tidak terjadi kerana scene itu hanya rekaan dan tidak termasuk dalam sinopsis/scene dalam jalan cerita yang sebenar.heh. Selepas bapak aku keluar, kami pun pergi melihat kereta beliau dan syukur pada Tuhan tiada apa-apa yang hilang ataupun jahanam. Namun percubaan jahanam mereka itu takkan aku lupakan.

Bila buku bertemu ruas,
mari lihat siapa yang 'puas'

Bukan hendak tunjuk berani,
cuma tidak suka dibuli

Kau tak mula, aku tak mula
Kau mula, tunggu saja

Hal ini telah menambahkan lagi keberontakan dan kepanasan hati aku. Ini kerana disebabkan oleh kejadian ragut yang telah menimpa pada bonda aku hanya 2 minggu yang lalu dimana ketika itu beliau bersama seorang kerani baru sahaja mengeluarkan sejumlah wang yang besar dari sebuah bank dan kejadian ragut itu terjadi di dalam kawasan sekolah beliau. Namun peragut itu tersilap langkah kerana mencapai beg yang salah iaitu handbag bondaku walhal wang tunai itu terkandung didalam beg yang berlainan. Disebabkan kejadian itu bondaku telah mengalami kecederaan pada bahu akibat disentap kuat oleh peragut itu. Celaka lu!

Kejadian Tuhan siapa yang tahu
aku pasrah & redha apa yang berlaku

Aku berdoa padaMu ya Tuhanku
agar keluargaku dilindungi selalu

Amin.

Wassalam.


No comments: